19 Nisan 2024 Cuma

Havaalanı hayırlı olsun

havaalani-hayirli-olsun

Bingöl Havalimanı, Başbakan Erdoğan'ın katıldığı ile görkemli bir törenle hizmete açıldı. İlk uçak seferi bugün İstanbul'a yapılacak.
13 Temmuz 2013 Cumartesi 16:31

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bingöl Havalimanı'nın açılışını gerçekleştirmek üzere bakanlar AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Orman ve Su İşleri Bakın Veysel Eroğlu ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile birlikte kente geldi.
Başbakan Erdoğan'ın açılışını yapacağı havalimanı çevresinde geniş güvenlik önlemleri alınırken, alana 200 metre mesafedeki oto park alanındaki araçlar, jandarma bomba uzmanı dedektör köpekler tarafından didik didik arandı. İki Kobra helikopter havada sürekli uçuş yaptı.

“Havalimanı turist çekecek”
Yoğun sevgi seliyle karşılanan Başbakan Erdoğan, Bingöl Havalimanı'na bugün kendilerinin indiğini, yarında resmi olarak sefelerlerin başlayacağını belirterek, "İnşallah Bingöl, bu havalimanı sayesinde, Solhan'daki yüzen adayı görmek için gelen çok sayıda turisti ağırlayacak. Bu havalimanı sayesinde Bingöl, Karlıova'da, o doyumsuz güneşin doğuşunu seyretmek isteyen çok sayıda ziyaretçiyi ağırlayacak. Bingöl'ün kartal oyununu seyretmeye inşallah çok daha fazla turist gelecek. Yapımına devam ettiğimiz Haserek Kayak Tesisi inşallah kış aylarında ziyaretçilerle dolup taşacak" dedi.
“Bingöl dik duranların şehri”
Bingöl'e özellikle teşekkür ettiğini söyleyen Erdoğan, 12 Eylül darbesi sonrası anayasa oylamasında en yüksek 'evet' oyu veren illerin ilk sıralarında Bingöl'ün geldiğini ve bunu unutmadıklarını söyledi.
Erdoğan, "Bingöl dik duranların şehri. Kardeşlerim, Bingöl terör karşısında da dik durdu. Bingöl, demokrasiyi muhafaza etme noktasında her zaman dik durdu. Bingöl, darbeler noktasında, darbelere karşı gelme noktasında da her zaman dik durdu. Bingöl'ün, bizim kalbimizde, bizim gönlümüzde çok ayrı bir yeri var. Sizlerin desteğini çok ama çok önemsiyoruz. Sizlerin hayır duasını çok ama çok önemsiyoruz. Demokrasi mücadelesinde, Milli Birlik ve Kardeşlik Projesi yolunda, çözüm sürecinde Bingöl ile birlikte yürümeyi çok çok önemsedik. Onun için Bingöl'e sonsuz şükranlarımızı iletiyoruz" dedi.

“1,5 saatte İstanbul'a gidilecek”
Erdoğan, "Biz, 76 milyonu bir ve beraber gören hep birlikte kucaklayan hepsine eşit mesafede duran bir iktidarız" dedi ve sözlerini şu şekilde sürdürdü : "Şimdi ben sizden bir cevap bekliyorum. 10 yıl önce Bingöl'e havaalanı yapılacak denseydi inanır mıydınız? Ama bakın şimdi oldu. Bugün açtık. Zira Ak Parti iktidarı bu. Önümüzdeki hafta bugün Kastamonu havaalanını açacağız. Ondan sonraki Cuma Şırnak'tayız. Şırnak'a müjde veriyorum. Bu ülkenin eski siyasetçilerinden Şırnak'ın evladı Şerafettin Elçi havalimanı açacağız. Bizim kitabımızda ayırımcılık yok. Halkımızın hepsini kucaklayan bir partiyiz. İnşallah şartları daha da geliştireceğiz. Daha ucuza yolculuk koşulları da gelecek.1,5 saatte İstanbul'a gidilecek. Bak nereden nereye geldik. Şurada Bingöl'ün en ücra köşesine gitmeye kalksan ancak o kadar sürede varırsınız 10 yıl önce Bingöl'de deprem olduğunu bu kardeşiniz buraya geldi. Bingöl'ü yeniden inşa edeceğiz dedik. Yollar hastaneler yapıldı mı? Yapıldı. Hem Bingöllü kardeşlerimin hem tüm Türkiye'nin oynana oyunlara kurulan tuzaklara karşı çok ama çok dikkatli olmasını istiyorum. Büyüyen güçlenen Türkiye'yi yolunda çıkarmak için yapılan tahriklere karşı herkesin sabırlı olmasını istiyorum."
“Allah'a hamdolsun, aylardır bu bölgeden acı haberler değil, artık müjdeler alıyoruz”
Başbakan Erdoğan, verilen destekle çözüm süreci adı verdikleri sürecin çok başarılı şekilde ilerlediğini belirterek, "Allah'a hamdolsun, aylardır bu bölgeden acı haberler değil, artık müjdeler alıyoruz, artık güzel haberler alıyoruz. Bu bölgede güzel gelişmelere şahit oluyoruz. Umutların çoğaldığı bir süreçten geçiyoruz. Baharın dağlarımızda, ovalarda, şehirlerimizde, köylerimizde kalıcı hale geldiği, kardeşlik ikliminin yüreklerimizi kuşattığı bir süreçten geçiyoruz. Gençlerin ölmediği, annelerin, babaların gözyaşı dökmediği, acının yürekleri kavurmadığı, herkesin umutla geleceğe baktığı, şevkle işine
sarıldığı güzel bir süreçten geçiyoruz" dedi.

Başbakan Erdoğan Bingöl Valiliğini ziyaret etti
Erdoğan, beraberindeki AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile katıldığı Bingöl Havalimanı'nın açılışının ardından otobüsle Bingöl Valiliğine hareket etti. Başbakan Erdoğan yol boyunca otobüsü durdurarak çocuklara oyuncak dağıttı. Valilik önünde toplanan vatandaşlar, başbakana sevgi gösterisinde bulundu.
Bakan Yılmaz: “Bingöl halkı adına Başbakanımıza şükranlarımı sunuyorum”
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, 3 yıl önce Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile birlikte temel atma töreni gerçekleştirdiklerini söyledi.
Bingöl Havaalanı'nın temelini, Başbakan Erdoğan'ın AK Parti'yi kurarken attığını dile getiren Yılmaz, "Etnik, bölgesel, dinsel milliyetçilik yapmayacağız' dediniz, 'batıda ne varsa doğuda o olacak' dediniz. Bugün sonuçlarını görüyoruz. Geçtiğimiz 10 yılda doğuda yatırımlar oldu. Üniversiteler, yollar, havaalanları, hastaneler, bütün bu hizmetler bu görüşün vizyonuyla gerçekleşti. Bütün Bingöl halkı adına şükranlarımı sunuyorum. Allah, ölmüşlerinize rahmet eylesin. Allah, size güç kuvvet versin." dedi.

“Bingöl, bundan sonra yatırımcıyı daha kolay çekecek”
Bingöl'ün, havalimanı sayesinde şehirler kategorisinde sınıf atladığını belirten Yılmaz, "Bingöl, bundan sonra yatırımcıyı daha kolay çekecek. Daha nitelik yatırımcı, turist, öğretmen gelecek. Bingöl'de yaşayan Bingöllü kadar İstanbul'da, İzmir'de birçok yerde Bingöllüler var, onlar da bu vesileyle Bingöl'e yaklaşacaklar. Emeği geçen herkese şükranlarımızı sunuyoruz. AK Parti laf üstüne laf koyan bir parti değil, taş üstüne taş koyan, hizmet eden bir parti." diye konuştu.
Bakan Yıldırım: “Havalimanı olan iller daha çok hizmet geliyor”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise 2003 yılında 26 ilde havaalanı faal iken bugün 51. havaalanının hizmete girdiğini söyledi. Havayolunun, gerçekten halkın yolu haline geldiğini dile getiren Yıldırım, Bingöllülerin, İstanbul'a gitmek için saatlerini yolda harcamayacaklarını kaydetti. Havaalanının Bingölü'ün kalkınmasına da katkı sağlayacağını ifade eden Yıldırım, "Bugün ayın 12’si, Bingöl’ün plakası da 12 ve ayların sultanı Ramazan ayı. Böyle hayırlı bir günde Bingöl Havalimanı’nın açılış yapıyoruz. Havalimanı olan iller daha çok hizmet geliyor, havaalanı şehrin kaderi değişiyor." dedi.

“Havaalanı halkın yolu oldu”

Türkiye'de 10 yıl önce sadece havayolu ile seyahat eden kişi sayısı 8,5 milyon, şu anda bu sayının 8 kat artarak 65 milyona çıktığını belirten Yıldırım, "İşte hizmet budur. Havaalanı halkın yolu oldu. Bununla da yetinmedik. 33 milyon vatandaşımız yurt dışına toplam uçuş yaparken şimdi 130 milyona çıktı. İlk 6 ay verilerine göre havayolu taşımacılığı krizlere rağmen artmaya devam ediyor. Yüzde 15'in üstünde artış var. Yıl sonunda toplam yolcu sayısı 140 milyonu aşmış olacak." şeklinde konuştu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını yaptığı Bingöl Havalimanı'nın ihalesi 1995 yılında yapılarak inşaatına 1996'da başlandı. Ödeneksizlik nedeniyle yıllarca atıl durumda bulunan havaalanı Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz'ın girişimiyle 2009 yılında yeniden yapımına başlanan havalimanı 39 milyon liraya maloldu. Kent merkezine 20 kilometre mesafedeki Çeltiksuyu Mevkii'ndeyapılan havalimanında 2 bin 300 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde pist bulunuyor. Yıllık 500 bin yolcu kapasiteli 4 bin metrekare kapalı alana sahip havalimanı bir terminal, giriş kontrol binası, kule, teknik bina, DHMİ hizmet binas, ısı ve güç merkezi, su deposu, emniyet, jandarma, itfaiye binaları ile otopark yer alıyor.